Meditációs szolgálat
A MEDIÁCIÓS SZOLGÁLAT MŰKÖDÉSE
A mediáció hatékony, a jövőt segítő problémamegoldó eljárás!

A közvetítés vagy közbenjárás egy olyan békéltető-konfliktuskezelő módszer, melyet a legkülönfélébb problémák esetén bárki választhat, ha egy konfliktus elmérgesedik, a tárgyalások elakadnak vagy a felek közti kommunikáció akadályozott.
Bonyolult, hosszadalmas bírósági eljárás helyett gyorsabb, olcsóbb megoldást kínálunk. A közvetítői eljárás során képzett szakember segít az érdekek tisztázásában, a vitás kérdések megoldásában. Biztonságos légkör, teljes titoktartás és diszkréció övezi. Minden mozzanata csak a résztvevők önálló elhatározása alapján történhet meg.

Közvetítői tevékenységet elsősorban családi, iskolai, gazdasági, szervezeti, közösségi és kisebbségi konfliktusokban vállalunk.
A mediációt család- és csoportterápiában, közvetítésben jártas és az Igazságügyi Minisztérium által vezetett közvetítői jegyzékben is szereplő szakembereink végzik.

HA SEGÍTSÉGRE VAN SZÜKSÉGE, KÉRJÜK, JELENTKEZZEN!
+36 1 326-1754, +36 1 365-8360, +36 70-338-1818, +36 30-397-6704
mbarcy@upcmail.hu ; sz.bobe@upcmail.hu


A mediáció lehetőséget ad az embereknek, hogy
  • szabadon és a többiek számára is érthetően elmondják szempontjaikat, érzéseiket, sérelmeiket
  • tényleges befolyásuk legyen a saját életükre, elhatározásaikra vonatkozó döntésekre
  • olyan megoldásokat találjunk, amelyekkel senki nem veszít
  • ne szülessen olyan megállapodás, amellyel valaki nem ért egyet
  • az információk bizalmasak maradjanak, törvényben biztosított módon nem kerülhetnek nyilvánosságra, hivatalos vagy külső felek kezébe.
A mediátor szerepe
  • segít a feleknek a nehéz vagy kellemetlen helyzetek kezelésében, a felek érdekeinek feltárásában, az elfogadható megoldások megtalálásában és kidolgozásában.
  • A mediátorok semlegesek, pártatlanok, nem döntenek és nem ítélkeznek, inkább szorgalmaznak, támogatnak, előrelendítenek, ellensúlyoznak.
  • az egyezkedési folyamatot aktívan irányítják, fokozzák a felek kooperációs és empatikus képességét, kommunikációs és problémamegoldó készségeit
  • megakadályozzák a beszűkülés, a bizalmatlanság, a merev attitűdök kialakulását,
Milyen konfliktusokban érdemes mediátorhoz fordulni?
  • családi: viszony, kommunikáció helyreállítása, válás, szülői funkciók, ill. vagyon megosztása
  • üzleti szerződések, gazdasági, biztosítási, ingatlan ügyek
  • szomszédsági, lakóközösségek, csoportok vitái
  • interkulturális: generációk, nemek, eltérő szokásokkal rendelkezők
  • kisebbségi: diszkrimináció, hatalomnélküliség, eszköztelenség
  • iskolai: tanár-diák, tanár-szülő, szülő-gyerek; kimaradások megelőzése
  • érdekütközések kezelése szervezetekben, testületekben
  • lakossági, speciális társadalmi csoportok igényeinek és elvárásainak összehangolása a hivatal és a szakemberek terveivel.
EGYÉB SZOLGÁLTATÁSAINK:
www.sajathonlap.hu
www.sajathonlap.hu www.interword.hu